söndag 19 juli 2009

C.


Enligt mig ska alla barn få vara barn. Barn ska få kunna utvecklas, växa och bli de vuxna som de vill bli. Men alla har faktiskt inte den lyxen, alla barn får inte leka, alla barn får helt enkelt inte växa upp, på grund av ett enda gissen: Cancer. Cancer för vuxna är nödvändligt, cancer säger till kroppen att den inte orkar mer, cancer ser till att livet tar slut när det är meningen att livet ska ta slut. Så är det för vuxna, för gamla människor. Men så får det inte vara för barn. Barn ska leva, barn ska andas och barn ska inte behöva oroa sig för "Dumma prickar" eller "Elaka Bacillusker". När cancer angriper ett barn ska den utrotas. Den ska dödas, innan barnet dör. Inga barn ska gå det öde till mötes som stackars Matilda, eller som så många andra har tvingats att göra, för att nån jävla idiotcell har bestämt sig för att föröka sig utan att fråga kroppen om det är ok. Det är helt enkelt inte okej. Jag bestämde mig nu precis för att skänka en tusenlapp till forskningen för att förhindra att cancer drabbar fler barn. För att det är det tamejfan värt, vartenda jävla öre. Så alla som läser mig blogg, alla ni iglar på mitt intellekt, följ nu mitt exempel. Även om ni bara har en krona, så är det ok. Allt hjälper. http://www.barncancerfonden.se/, gå in där och börja skänka.

Pussen

1 kommentar: